NPU ASN-104 (D-4)

 

Taktický bezpilotní vzdušný průzkumný systém typu ASN-104 z dílny Northwestern Polytechnical University (NPU) slouží pro monitorování pozemního bojiště, vyhledávání a sledování pozemních cílů, řízení dělostřelecké palby a pohraniční hlídkovou činnost. Sestává se z šesti lehkých bezpilotních vzdušných prostředků typu ASN-104 a dvou terénních vozidel, z nichž jedno zastává roli řídícího a vyhodnocovacího stanoviště a jedno slouží pro vyhledávání a vyzvedávání bezpilotních prostředků po ukončení mise. Vlastní bezpilotní prostředek systému ASN-104 po koncepční stránce vychází z bezpilotního vzdušného terče typu Ba-9 (ASN-9). Jde tedy o hornoplošník s hranatým trupem, přímým křídlem s plynule se zmenšující hloubkou směrem od kořenů ke koncům a konvenčními ocasními plochami. Ty se přitom sestávají z jedné lichoběžníkové svislé plochy umístěné v ose hřbetu zádě trupu a dvou lichoběžníkových vodorovných ploch uchycených k bokům zádě trupu přibližně ve stejné rovině s křídlem. Pohon tohoto stroje zajišťuje jeden pístový motor typu HS-510 s max. výkonem 30 hp. Ten je přitom umístěn v přídi trupu a roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tažném uspořádání. Vzlet prostředku ASN-104 se děje z pevné přenosné rampy za využití jednoho vícenásobně použitelného prachového urychlovacího raketového motoru, který se umisťuje pod záď trupu. Přistává za pomoci padáku na jednoduchém pevném odpruženém lyžovém podvozku. Vývoj celého bezpilotního systému ASN-104, který zpočátku nesl označení D-4 a původně měl sloužit pro kartografické snímkování a fyzikální průzkum, byl zahájen v březnu 1980. Prototyp vlastního bezpilotního prostředku typu ASN-104 poprvé vzlétl v listopadu roku 1982. Konstrukční certifikát přitom tento stroj obdržel v prosinci 1983. Sériová výroba se rozeběhla na konci roku 1985. Bezpilotní průzkumný systém ASN-104 vznikl pouze v nevelkém počtu pro potřeby PLA.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ČLR

 

 

Navádění:   rádiové-povelové + inerciální

Pohon:        jeden pístový motor typu Xian HS-510 s max. výkonem 30 hp

Vybavení:   ? (hmotnost užitečného zatížení činí 28 kg)

 

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 4,30 m
Délka: 3,30 m
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 140 kg
Max. rychlost: ?
Praktický dostup: ?
Operační rádius: 60 km

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 23.3.2012