Xian ASN-209

Taktický bezpilotní vzdušný průzkumný systém typu ASN-209 z dílny Xian Aisheng Technology Group slouží pro monitorování pozemního bojiště, vyhledávání a sledování pozemních cílů, řízení dělostřelecké palby a pohraniční hlídkovou činnost. Sestává se ze dvou bezpilotních vzdušných prostředků typu ASN-209 a třech vozidel se startovací rampou, řídícím stanovištěm a podpůrnými prostředky. Vlastní bezpilotní letoun typu ASN-209 je po koncepční stránce přesnou aerodynamickou zmenšeninu modelu ASN-207. Jde tedy o hornoplošník s poměrně krátkým hranatým trupem s účelovým vybavením v zaoblené špici a pístovým motorem, který roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání, v zádi. Zatímco vnitřní část přímého křídla tohoto stroje má konstantní hloubkou (až po nosníky ocasních ploch), hloubka vnějších částí se plynule zmenšuje směrem ke koncům. Instalace ocasních ploch v podobě dvou lichoběžníkových svislých ploch (SOP) přibližně v polovině výšky vzájemně propojených jednou obdélníkovou vodorovnou plochou (VOP) se nachází na koncích štíhlých nosníků s kruhovým průřezem, které vybíhající z odtokové hrany křídla. Od svého většího bratra v podobě typu ASN-207 lze přitom tento stroj snadno rozpoznat zejména díky absenci hřbetního hřibovitého krytu antény datalinku. Specializované vybavení UAV typu ASN-209 se sestává z CCD kamery, popř. IČ kamery, a laserového značkovače/dálkoměru. Optiku zmíněných systémů přitom ukrývá otočná polokulovitá věžička, která se nachází na břiše trupu přímo za snímatelným příďovým krytem. Ke startu z mobilní rampy tento stroj využívá jeden vícenásobně použitelný prachový urychlovací raketový motor. Ten se přitom umisťuje pod záď trupu. Přistává za pomoci padáku na jednoduchém pevném odpruženém lyžovém podvozku. Bezpilotní průzkumný systém typu ASN-209 provozuje PLAN pod označením Silver Eagle. V červnu roku 2011 byl tento systém testován též PLA, a to v provedení, které zastává poslání vzdušné retranslační stanice.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ČLR a Egypt (v letech 2012 až 2014 dodáno 18 ks)

 

 

Navádění:   rádiové-povelové + inerciální

Pohon:        jeden pístový motor neznámého typu

Vybavení:   denní CCD kamera nebo IČ kamera a laserový dálkoměr/značkovač cílů (optiku těchto systémů ukrývá nevelký polokulovitý kryt nacházející se na břiše trupu v oblasti před náběžnou hranou křídla); hmotnost užitečného zatížení činí 50 kg

 

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 7,50 m
Délka: 4,27 m
Výška: 1,54 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 320 kg
Max. rychlost: 180 km/h
Praktický dostup: 5 000 m
Operační rádius: 200 km
Vytrvalost: 10 hod

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 23.3.2012