BUAA/GAIC BZK-007 Sunshine

Lehký bezpilotní vzdušný prostředek pro střední výšky s velkou vytrvalostí (MALE) typu BZK-007 je společným dílem institutu BUAA (Beijing University of Aeronautics and Astronautics) a společnosti GAIC (Guizhou Aircraft Industry Corporation) z Guizhou. UAV typu BZK-007 se nápadně podobá lehkému turistickému letounu a je řešen jako dolnoplošník s přímým křídlem s kladným vzepětím a klasicky koncipovanými ocasními plochami s lichoběžníkovým tvarem. Pohon tohoto stroje obstarává pístový motor neznámého typu. Ten je instalován v přídi trupu a roztáčí jednu třílistou vrtuli v tažném uspořádání. Na hřbetu střední části trupu UAV typu BZK-007, na úrovni křídla, se nachází instalace rozměrného polokapkovitého dielektrického krytu antény satelitního komunikačního systému, který svým tvarem připomíná překryt kabiny posádky. Účelové vybavení UAV typu BZK-007 tvoří sestava IČ a CCD kamer. Optika těchto systémů je umístěna uvnitř kulovitého krytu, který se nachází na břichu zádě trupu, na úrovni odtokové hrany křídla. Alternativně lze tento stroj vybavit malým radiolokátorem se syntetickou aperturou (SAR). Vzletové a přistávací zařízení UAV typu BZK-007 tvoří pevný (nezatahovatelný) tříbodový kolový podvozek příďového typu. Vývoj tohoto stroje byl zahájen na počátku prvního desetiletí 21. století. První prototyp UAV typu BZK-007 se do oblak poprvé vydal dne 8. srpna 2005. Široké veřejnosti byl tento stroj poprvé prezentován na Airshow China 2006, která se konala v listopadu roku 2006 v Zhuhai, v podobě zmenšeného modelu. Přestože byl UAV typu BZK-007 navržen pro civilní sektor, stal se též součástí výzbroje Čínské armády (PLA) a námořnictva (PLANAF).

Verze:

BZK-007 – modifikace UAV typu BZK-007 pro PLA

BZK-007H – modifikace UAV typu BZK-007 pro PLANAF

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  pouze ČLR (armáda a námořnictvo)

 

 

Navádění:   inerciální + GPS

Pohon:        jeden pístový motor neznámého typu

Vybavení:   sestava IČ a CCD kamer (optika těchto systémů je umístěna uvnitř kulovitého krytu, který se nachází na břichu zádě trupu, na úrovni odtokové hrany křídla), popř. malý radiolokátor se syntetickou aperturou (SAR). Užitečné zatížení tohoto stroje činí 60 až 100 kg.

 

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 14,60 m
Délka: 7,70 m
Výška: 2,74 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 700 kg
Max. rychlost: 230 km/h
Praktický dostup: 7 500 m
Operační rádius: ?
Vytrvalost: 16 hod

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 18.11.2018