CASC CH-96

Lehký bezpilotní vzdušný prostředek typu CH-96 z dílny společnosti CASC (China Aerospace Science and Technology Corporation) slouží k hlídkové činnosti, monitorování zájmových oblastí, vyhledávání a sledování pozemních cílů, korekci dělostřelecké a raketové palby a kontrole výsledků útoků. Zmíněný stroj má poměrně krátký vřetenovitý trup se zploštěným profilem, který zadní částí plynule přechází ve štíhlé přímé dolnoplošně uspořádané křídlo. Křídlo UAV typu CH-96 má lichoběžníkový půdorys a je opatřeno šavlovitými winglety. Ocasní plochy tohoto stroje se sestávají z jedné zdvojené lichoběžníkové svislé plochy (SOP) a jedné vodorovné plochy (VOP) s půdorysem ve tvaru obdélníku. Obě SOP mají sklon směrem k sobě a jsou instalovány na koncích dvou trubkových nosníků, které vybíhají z odtokové hrany křídla. VOP pak propojuje navzájem obě SOP, přibližně v jedné třetině její výšky. Pohon UAV typu CH-96 obstarává malý pístový motor. Zmíněný motor roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání, která se nachází na zádi trupu. Užitečné zatížení tohoto stroje tvoří elektro-optický systém nebo fotoaparát. Optika zmíněného elektro-optického systému se nachází uvnitř otočného kulovitého pouzdra, které je instalováno na břichu přední části trupu. Obrazové informace získané za pomoci palubního vybavení tohoto stroje jsou pozemnímu řídícímu stanovišti předávány v reálném čase. UAV typu CH-96 startuje z přenosného katapultu a po ukončení mise je zachytáván za letu za pomoci záchytného lana, obdobně jako americký UAV typu ScanEagle. Součástí celého komplexu typu CH-96 jsou tři UAV, pozemní řídící stanice, startovací katapult a rameno se záchytným lanem. Všechny zmíněné komponenty jsou přitom umístěny na korbě jednoho nákladního automobilu s malým jednonápravovým přívěsem. Zatímco příprava komplexu typu CH-96 k operačnímu použití zabere max. 60 minut, následné složení zmíněného komplexu do přepravní konfigurace netrvá déle než 20 minut. Bezpilotní komplex typu CH-96 si našel cestu k čínskému námořnictvu (PLAN) a několika civilním provozovatelům.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ČLR (PLAN a civilní provozovatelé)

 

 

 

 

Navádění:   inerciální + rádiové-povelové

Pohon:        jeden pístový motor neznámého typu

Vybavení:   videokamera a (nebo) IČ kamera nebo digitální fotoaparát

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: ?
Délka: ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 30 kg
Max. rychlost: 120 km/h
Cestovní rychlost: 80 až 100 km/h
Praktický dostup: 5 000 m
Operační výška: 1 000 až 2 000 m
Max. dolet: ?
Operační rádius: do 100 km
Vytrvalost: 18 h

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 13.6.2019