COMAC Lingque-B

Experimentální bezpilotní vzdušný prostředek typu Lingque-B z dílny konsorcia COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) zastává roli zmenšeného technologického demonstrátoru perspektivního dvoumotorového proudového dopravního letounu, který je řešen jako BWB (Blended Wing Body), tedy jako stroj se splývajícím trupem a křídlem. Volba na koncepci BWB nepadla náhodou, neboť má před klasickou koncepcí celou řadu předností. Konkrétně se přitom jedná o nižší aerodynamický odpor, vyšší nosnost, větší využitelný vnitřní prostor pro přepravu a nižší hlučnost. UAV typu Lingque-B je pojat jako přesná aerodynamická zmenšenina zmíněného dopravního letounu a má dolnoplošně uspořádané šípové křídlo, motýlkové ocasní plochy s lichoběžníkovým tvarem a tříbodový kolový podvozek příďového typu. Příďový i oba hlavní podvozky tohoto stroje jsou přitom osazeny zdvojenými koly. Pohon UAV typu Lingque-B obstarává dvojice malých dvouproudových motorků. Jejich instalace se přitom nachází uvnitř válcovitých gondol, které jsou umístěny pod náběžnou hranou křídla. Drak UAV typu Lingque-B je zhotoven převážně z kompozitních materiálů. Kompozitní materiály se přitom na hmotnosti draku tohoto stroje podílejí z celých 80-ti %. Při výrobě jediného prototypu UAV typu Lingque-B navíc našly uplatnění nové výrobní technologie, včetně 3D tisku. Jediný exemplář UAV typu Lingque-B se do oblak poprvé vydal dne 22. dubna 2017, a to z VPD civilního letiště Jingmen Zanghe.

Verze:  -

Vyrobeno:  jeden prototyp

Uživatelé:  žádní (pouze výzkumný stroj)

 

 

 

Posádka:    inerciální + rádiové-povelové

Pohon:        dva dvouproudové motory

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: přes 6 m
Délka: ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 240 kg
Max. rychlost: ?
Praktický dostup: ?
Max. dolet: ?

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 28.3.2019