COMAC Lingque-H

Experimentální bezpilotní vzdušný prostředek typu Lingque-H z dílny konsorcia COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) zastává roli zmenšeného technologického demonstrátoru dvoumotorového vrtulového dopravního letounu poháněného elektromotory napájenými vodíkovými palivovými články. Zmíněný stroj má protáhlý štíhlý vřetenovitý trup a velmi štíhlé hornoplošně uspořádané vyztužené (za pomoci jednoho páru vzpěr) přímé křídlo s winglety. Pod křídlem UAV typu Lingque-H se nachází instalace vřetenovitých gondol s pohonnými jednotkami. Ty přitom roztáčejí čtyřlisté vrtule v tažném uspořádání. Část zkoušek zmíněný stroj absolvoval s ocasními plochami uspořádanými do tvaru písmene „T“. Další část zkoušek UAV typu Lingque-H prodělal s instalací lichoběžníkových motýlkových ocasních ploch. UAV typu Lingque-H je opatřen tříbodovým kolovým podvozkem příďového typu. Zatímco příďový podvozek tohoto stroje je osazen zdvojeným kolem a je instalován pod špicí trupu, hlavní podvozky UAV typu Lingque-H jsou uchyceny ke křídelním motorovým gondolám a jsou osazeny jednoduchými koly. Část zkoušek přitom tento stroj prodělal s pevným podvozkem. Další část zkoušek UAV typu Lingque-H absolvoval s instalací zatahovatelného podvozku. V konstrukci tohoto stroje našly uplatnění moderní technologie (3D tisk) a moderní konstrukční materiály (kompozitní materiály). V rámci zkoušek, které byly realizovány mezi lednem a březnem roku 2019 na letišti Zhengzhou (Shanghai), jediný exemplář experimentálního UAV typu Lingque-H vykonal 10 letů s celkovou délkou trvání přes 24 h.

Verze:  -

Vyrobeno:  jeden prototyp

Uživatelé:  žádní (pouze výzkumný stroj)

 

 

 

Navádění:   inerciální + rádiové-povelové

Pohon:        dva elektromotory
 
 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 6 m
Délka: ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup: ?
Max. dolet: ?

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 19.3.2019