LGAA Thunderbird (LN60F)

Experimentální bezpilotní vzdušný prostředek, který vešel ve známost jako Thunderbird nebo též LN60F, se stal historicky vůbec prvním UAV čínské konstrukce poháněným elektromotorem napájeným vodíkovými palivovými články. Na vývoji tohoto nevelkého stroje se přitom spolu s AVIC Shenyang Aircraft Design Institute podílel též Liaoning General Aviation Institute, Chinese Academy of Science a Dalian Institute of Chemical Physics. Po koncepční stránce se jednomotorový demonstrátor typu LN60F nápadně podobá podstatně většímu a těžšímu americkému dvoumotorovému Boeingu Phantom Eye. Jde tedy o hornoplošník s protáhlým doutníkovitým trupem s dvoulistou tažnou vrtulí na přídi, přímým křídlem s laminárním profilem, ocasními plochami uspořádanými do tvaru písmene „T“, které doplňuje jedna ocasní kýlovka, a pevným tříbodovým kolovým podvozkem příďového typu. Drak tohoto ryze výzkumného stroje je zhotoven takřka výhradně z uhlíkového kompozitu. Veškerá činnost UAV typu LN60F od vzletu až po přistání probíhá zcela autonomně. Při vzletu s napájením elektromotoru tohoto stroje vypomáhají přídavné Li akumulátory. V průběhu vlastního letu a přistání elektromotor UAV typu LN60F zásobují elektrickou energií již výhradně vodíkové palivové články. Letové zkoušky jediného prototypu experimentálního UAV typu LN60F byly zahájeny dne 30. července 2012. Do budoucna se přitom s UAV této kategorie počítá při vzdušném snímkování, hlídkové činnosti, environmentálním průzkumu a dohlížení nad dodržováním zákonů.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  nejméně jeden prototyp

Uživatelé:  žádní (pouze výzkumný stroj)

 

 

 

Navádění:   inerciální (autopilot)

Pohon:       jeden elektromotor neznámého typu

Vybavení:   ?

 

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 10,50 m
Délka: 7,70 m
Výška: 2,20 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 257 kg
Max. rychlost: 120 km/h
Praktický dostup: ?
Operační rádius: ?
Vytrvalost: 4 hod

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 9.9.2012