CETC JY-300 Sky Sentry (Tian Shao)

Bezpilotní vzdušný prostředek pro střední výšky s velkou vytrvalostí (MALE) typu JY-300 Sky Sentry (Tian Shao) z dílny institutu č.38 CETC (China Electronic Technology Corporation) zastává roli vzdušného stanoviště řízení a včasné výstrahy (AWACS). Svým vzezřením se tento stroj nápadně podobá americkým UAV řady RQ-1 Predator a MQ-9 Reaper (a tuzemským UAV typu Wing Loong I/II a CH-4/-5). Z hlediska rozměrů a hmotnosti je přitom bližší lehčímu typu RQ-1 Predator (a Wing Loong I a CH-4). Jedná se tedy o středoplošník se štíhlým protáhlým trupem se zaobleným profilem, vyvýšeným hřbetem na přídi a ostrými „stealth“ okraji, štíhlým přímým křídlem s poměrně velkým rozpětím opatřeným winglety, poměrně vysokými motýlkovými ocasními plochami s lichoběžníkovým tvarem a mohutnou lichoběžníkovou kýlovkou. Do zádě trupu tohoto stroje je vestavěn turbovrtulový motor neznámého typu, který roztáčí třílistou vrtuli v tlačném uspořádání. Vzletové a přistávací zařízení UAV typu JY-300 tvoří zatahovatelný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Zatímco příďový podvozek se zatahuje (po směru letu) do břicha špice trupu, hlavní podvozek se zasouvá (po směru letu) do boků zadní části trupu, v oblasti pod křídlem. Palubní radarový systém UAV typu JY-300 slouží k vyhledávání a sledování hladinových plavidel, letadel a protilodních střel a využívá antény kategorie AESA, které jsou integrální součástí potahu draku. Zmíněné antény jsou konkrétně vetknuty do potahu boků přední části trupu a do náběžné hrany křídla. Projekt UAV typu JY-300 byl široké veřejnosti poprvé prezentován v červnu roku 2018 na výstavě Radar Expo v Nakingu ve formě 1:1 makety. Zmíněná maketa byla ale k vidění též na Airshow China 2018, která se konala v listopadu toho samého roku v Zhuhai. Prototyp tohoto stroje se do oblak poprvé vydal dne 23. října 2018, z PVD letiště Pucheng. Zda je zmíněný prototyp vybaven radiolokačním systémem, není známo. Podle všeho se ale jedná o demonstrátor, jehož jediným posláním je ověření letových charakteristik.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  jeden prototyp

Uživatelé:  žádní

 

 

 

 

Navádění:   inerciální + GPS

Pohon:        jeden turbovrtulový motor neznámého typu

Vybavení:   radiolokační komplex neznámého typu. Užitečné zatížení tohoto stroje činí 400 kg.

                

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: ?
Délka: ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 1 300 kg
Max. rychlost: 200 km/h
Praktický dostup: 7 500 km
Operační rádius: ?
Vytrvalost: 15 h

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 19.11.2018