ZHZ TD10

Těžký bezpilotní vrtulník typu TD10 z dílny společnosti ZHZ (Zhonghangzhi Science and Technology Company) z Pekingu primárně slouží k přepravě nákladu. Zmíněný stroj ale najde též využití při pátracích a záchranných operacích, humanitárních misích či hašení lesních požárů. Bezpilotní vrtulník typu TD10 má robustní trup a poměrně krátký nosník zdvojené lichoběžníkové ocasní plochy. Nosný systém vrtulníku typu TD10 se sestává ze dvou třílistých souosých protiběžných nosných rotorů. Ty přitom roztáčí dvojice turbohřídelových motorů blíže nespecifikovaného typu. Instalace pohonných jednotek tohoto stroje se nachází uvnitř vřetenovitých gondol, které jsou uchyceny k bokům horní partie střední části trupu. Trup vrtulníku typu TD10 z podstatné části vyplňuje nákladová kabina. Na bocích nákladové kabiny tohoto stroje se nacházejí čtyři páry obdélníkových okének. Přední levé okénko nákladové kabiny vrtulníku typu TD10 je přitom součástí nákladových vrat. Další nákladová vrata se zřejmě nacházejí na zádi trupu, přímo pod ocasním nosníkem. Na pravoboku zaoblené špice trupu, přímo před prvním okénkem, jsou zase umístěny vstupní dveře. Vzletové a přistávací zařízení vrtulníku typu TD10 tvoří zatahovatelný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Všechny tři podvozky tohoto stroje jsou osazeny zdvojenými koly. Zatímco příďový podvozek se zatahuje do břicha přední části trupu, hlavní podvozky se zasouvají do útrob krátkých horizontálních „pahýlů“, které vystupují z okrajů břicha střední části trupu. Vývoj bezpilotního vrtulníku typu TD10 se v současnosti zatím nachází v projektovém stádiu. Díky projektované vzletové hmotnosti 15 t se jedná o zdaleka největší vyvíjený bezpilotní vrtulník na světě. Projekt tohoto stroje byl široké veřejnosti poprvé prezentován na Airshow China 2018, která se konala v listopadu roku 2018 v Zhuhai, ve formě 1:1 makety.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  0

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Navádění:   inerciální + GPS

Pohon:        dva turbohřídelové motory neznámého typu

Kapacita:    náklad do celkové hmotnosti 5 000 kg, přepravovaný uvnitř nákladového prostoru
 

 

TTD:  
Ø nosných rotorů: 16,8 m
Délka trupu: 14,4 m
Výška: 6,2 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 15 000 kg
Max. rychlost: 275 km/h
Praktický dostup: 6 600 m
Max. dolet: 1 200 km
Vytrvalost: 5,5 h

 

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 28.12.2018