Harbin ERJ-145LI

Typ:  regionální dopravní letoun (licenčně vyráběná kopie brazilského letounu typu Embraer ERJ-145)

Určení:  doprava osob na místních linkách

Historie:  K podpisu smlouvy mezi brazilským leteckým výrobcem Embraer a čínskými společnostmi HAIG z Harbinu a HAI z Hafei o společném postupu při sériové výrobě dvoumotorového proudového regionálního dopravního letounu typu ERJ-145 došlo dne 2. prosince 2002. Zmíněná smlouva přitom dala za vznik nadnárodní společnosti Harbin Embraer Aircraft Industry Co (HEAI), která následně dostala na starost koprodukci zmíněného letounu. Zatímco brazilský Embraer se zavázal celý tento projekt kryt z 51-ti %, obě zmíněné čínské společnosti z 24,5-ti %. Zpočátku čínský závod, který se nachází v Harbinu, obstarával pouze produkci koster trupu. S rostoucími zkušenostmi se ale výrobní program tohoto podniku postupně rozšiřoval na stále větší počet konstrukčních celků. Toto přitom v srpnu roku 2003 vyústilo podpisem smlouvy, která závodu z Harbinu zajistila oprávnění na stavbu kompletních draků. První čínský ERJ-145 se od vzletové dráhy poprvé odlepil dne 16. prosince 2003. Pro letouny typu ERJ-145 kompletně sestavené přímo na lince Harbinského závodu se přitom používá označení ERJ-145LI. Prvních šest těchto strojů bylo mezi červnem 2004 a lednem 2005 předáno domácímu dopravci China Southern Airlines. Do dnešních dnů se přitom podařilo uzavřít objednávky na celkem 66 letounů typu ERJ-145LI. Z tohoto počtu jich bylo zatím zákazníkům dodáno celkem 20.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  20 sériových strojů (údaj z jara roku 2012)

Uživatelé:  pouze ČLR

 

 

 

Posádka:    dva piloti

Pohon:       dva dvouproudové motory typu Rolls-Royce AE3007A britské výroby s max. tahem po 3 196 kp

Kapacita:    50 osob

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 20,04 m 
Délka:   29,87 m
Výška: 6,75 m
Prázdná hmotnost: 11 667 kg
Max. vzletová hmotnost: 20 600 kg
Max. rychlost: 833 km/h
Praktický dostup:   11 300 m
Max. dolet:    2 445 km

 

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 29.7.2012