SLAC HU-1

Typ:  víceúčelový motorizovaný kluzák

Určení:  výcvik pilotů a hlídková činnost

Historie:  V roce 1981 se společnost Shenyang Light Aircraft Corporation (SLAC) pustila do vývoje dvoumístného motorizovaného kluzáku, který měl být kromě výcviku pilotů schopen zastávat též poslání hlídkového stroje nebo vzdušné senzorové platformy. Zmíněný stroj vešel ve známost jako HU-1 a po koncepční stránce byl řešen jako hornoplošník s přímým křídlem a ocasními plochami uspořádanými do tvaru písmene „T“ (jedna obdélníková vodorovná plocha umístěná na vrcholu jedné lichoběžníkové svislé plochy). Poměrně krátký elegantně vzhlížející vřetenovitý trup letounu HU-1 v oblasti přímo za odtokovou hranou křídla přecházel ve štíhlý nosník ocasních ploch s kruhovým průřezem. Sedadla pilotů byla uvnitř kabiny, která se nacházela přímo před náběžnou hranou křídla, umístěna vedle sebe. Pohon tohoto stroje obstarával jeden pístový motor. Ten se přitom nacházel přímo nad odtokovou hranou křídla a roztáčel jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání. Přistávací a vzletové zařízené motorizovaného kluzáku HU-1 tvořil tandemově uspořádaný kolový podvozek, který doplňovala dvojice vyrovnávacích koleček nacházející se pod koncovými křídleními oblouky. Prototyp tohoto stroje se od vzletové dráhy poprvé odlepil v říjnu roku 1987. Jakékoliv další informace o celém programu HU-1 nejsou zatím bohužel k dispozici.

Verze:  -

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ?

 

 

 

Posádka:    dva piloti

Pohon:       jeden pístový motor neznámého typu        

 

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 17,00 m 
Délka:   7,62 m
Výška: 1,73 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 1 050 kg
Max. rychlost: 185 km/h
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    1 000 km

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 14.9.2012