BIAA Mifeng-2

Typ:  víceúčelový microlight

Určení:  létání pro zábavu, hlídková činnost a letecké snímkování

Historie:  Na konci roku 1978 se konstrukční tým Hu Jizhonga, který působil při Beijingském Institutu Aeronautiky a Astronautiky (BIAA), pustil do vývoje tzv. microlightů, tedy jedno- nebo dvoumístných letounů s max. vzletovou hmotností do 450 kg. Realizaci projektu prvního pilotovaného microlightu v podobě typu Mifeng-2 ale předcházely intenzivní zkoušky bezpilotního rádiem řízeného demonstrátoru se vzletovou hmotností 100 kg. Zmíněný stroj přitom vešel ve známost jako Mifeng-1 a letovými zkouškami úspěšně prošel v průběhu června roku 1979. Práce na pilotovaném Mifengu-2 byly zahájeny na počátku roku 1982. Zmíněný stroj přitom obdržel poměrně krátký trup s otevřeným jednomístný pilotním prostorem. K jeho hřbetu bylo za pomoci nástavby z trubkové příhradoviny uchyceno obdélníkové křídlo s výrazným kladným vzepětím. Křídlo Mifengu-2 bylo potaženo plátnem a vyztuženo za pomocí soustavy drátů. Obdobnou konstrukci měly i ocasní plochy. Ocasní plochy tohoto stroje se přitom sestávaly z jedné svislé a dvou vodorovných ploch a k zadní části trupu byly uchyceny za pomoci několika trubkových nosníků. Pohon Mifengu-2 obstarával jeden vzduchem chlazený dvouválec. Ten se přitom nacházel přímo za odtokovou hranou křídla (nad trubkovým ocasním nosníkem) a roztáčel jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání. Přistávací a vzletové zařízení Mifengu-2 tvořil jednoduchý pevný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Letové zkoušky tohoto stroje byly realizovány v létě roku 1982. Sériové výroby se jednomístný Mifeng-2 nikdy nedočkal. Zkušenosti získané v průběhu vývoje a letových zkoušek tohoto stroje ale konstrukční tým Hu Jizhonga později zužitkoval při vývoji většího dvoumístného microlightu typu Mifeng-3.

Verze:  -

Vyrobeno:  nejméně jeden prototyp

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Posádka:    jeden pilot

Pohon:       jeden pístový motor neznámého typu

 

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: ?
Délka:   ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    ?

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 14.9.2012