CSVRI Sea Gull 100

 

Typ:  víceúčelový ultralight

Určení:  kultivace zemědělských ploch a lesnické hlídkování

Historie:  Do vývoje ultralightů se v ČLR v 80. letech vedle Beijingského Institutu Aeronautiky a Astronautiky (BIAA), závodu Huabei ze Shijiazhuangu a závodu z Chengdu pustil též institut CSVRI (Chinese Water-based Aircraft Design and Research Institute). Prvním produktem zmíněné instituce na toto téma se přitom stal klasicky koncipovaný parasol typu Sea Gull 100. Zmíněný stroj obdržel poměrně krátký kapotovaný trup s otevřeným pilotním prostorem. K jeho hřbetu bylo za pomoci nástavby z trubkové příhradoviny uchyceno obdélníkové křídlo s kladným vzepětím. Ocasní plochy Sea Gullu 100 se sestávaly ze jedné svislé plochy a dvou vodorovných obdélníkových ploch a k zadní části trupu byly připevněny za pomoci soustavy trubkových nosníků. Pohon Sea Gullu 100 obstarával jeden pístový motor. Ten byl přitom umístěn nad odtokovou hranou křídla a roztáčel jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání. Vzletové a přistávací zařízení Sea Gullu 100 tvořil pevný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Prototyp ultralightu typu Sea Gull 100, který byl primárně určen pro kultivaci zemědělských ploch a lesnické hlídkování, se od vzletové dráhy poprvé odlepil v květnu roku 1984. Mezi červencem 1984 a červencem 1985 byl pak tento stroj v rámci zkoušek používán pro setí a monitorování stavu škůdců v oblastech Xinjiang, Fujiang, Shanxi, Hunan a Hubei.

Verze:  -

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  pouze ČLR

 

 

 

Posádka:    jeden pilot

Pohon:       jeden pístový motor neznámého typu

 

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 10,91 m 
Délka:   5,92 m
Výška: 3,10 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 320 kg
Max. rychlost: 85 km/h
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    130 km

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 14.9.2012