RosAeroSystems Au-33 Gepard

Aerostat typu Au-33 Gepard z dílny společnosti RosAeroSystems, která není ničím jiným, než pobočkou společnosti Augur (bývalé vzduchoplavecké ústředí Augur) primárně zastává roli nosiče radiolokátoru včasné výstrahy typu 1L275 Aragvi z dílny NPO Strela z Tuly, který slouží k vyhledávání, sledování a identifikování vzdušných a pozemních cílů. Zmíněný radiolokátor má pracovní vlnovou délku 2 cm a cíl typu tank či vrtulník dokáže detekovat na vzdálenost 40 km, zatímco jednotlivé osoby dokáže rozpoznat do vzdálenosti 12 km. Kromě toho lze zmíněný Aerostat vybavit kamerou a IČ kamerou. Stabilizované kulovité pouzdro se zmíněnými kamerami se přitom umisťuje přímo za instalaci radiolokátoru. Aerostat typu Au-33 s radiolokátorem typu 1L275 Aragvi v podvěsu je jednou z komponent armádního průzkumného komplexu typu 1K135. Informace získané palubním vybavením tento aerostat odesílá za pomoci datalinku pozemnímu stanovišti typu UMSU-30-1. Zmíněný aerostat má kapkovitý aerodynamický tvar a lichoběžníkové pneumatické ocasní plochy uspořádané do tvaru obráceného písmene „Y“. Nosným plynem aerostatu typu Au-33 je hélium. Jeho tlak je regulován za pomoci balonetu s objemem 480 m2 (vzduchem naplněné těleso). Aerostat typu Au-33 může působit ve výškách mezi 700 a 1 500 m při rychlosti větru 30 m/s po dobu 20-ti dní. Součástí celého komplexu typu Gepard je vlastní aerostat, užitečné zatížení, poutací lano a mobilní pozemní stanice. Díky posledně uvedenému lze zmíněný komplex velmi rychle přemisťovat. Součástí poutacího lana aerostatu typu Au-33 jsou kabely pro napájení palubních systémů elektrickou energií. Aerostat typu Au-33 vzešel ze zadání Ministerstva obrany Ruské federace. Zkoušky zmíněného aerostatu se rozeběhly na konci roku 2009 a byly realizovány na polygonu Vzduchoplaveckého zkušebního střediska z Volska. Dne 13. října 2010 byl ale prototyp aerostatu typu Au-33 zničen zásahem blesku. Další exemplář tohoto Aerostatu byl ve Volsku testován v říjnu roku 2012. Poté byl předán k vojskovým zkouškám, které byly realizovány v Ashuluku.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  Rusko

 

 

TTD:     
Objem: 1 200 m3
Délka: 27,90 m
Výška: ?
Rozpětí ocasních ploch: 13,30 m
Hmotnost: 449 kg
Nosnost: 300 kg
Operační výška: 700 až 1 500 m
Vytrvalost: 20 dní

 

 

poslední úpravy provedeny dne: 15.1.2019