RosAeroSystems Au-37 Tigr (Multiplikacija) / PAK-RT

Aerostat typu Au-37 Tigr z dílny společnosti RosAeroSystems, která není ničím jiným, než pobočkou společnosti Augur (bývalé vzduchoplavecké ústředí Augur), primárně zastává roli nosiče retranslační stanice. Alternativně lze do podvěsu tohoto aerostatu umístit radiolokátor a/nebo elektro-optický pozorovací systém. Aerostat typu Au-37 má, obdobně jako menší aerostat typu Au-33 Gepard, kapkovitý aerodynamický tvar a lichoběžníkové pneumatické ocasní plochy uspořádané do tvaru obráceného písmene „Y“. Nosným plynem aerostatu typu Au-37 je hélium. Jeho tlak je regulován za pomoci balonetu (vzduchem naplněné těleso). Součástí celého komplexu typu Tiger je vlastní aerostat, užitečné zatížení, poutací lano a mobilní pozemní stanice. Díky posledně uvedenému lze zmíněný komplex velmi rychle přemisťovat. Komplex typu Tiger vzešel ze zakázky Ministerstva obrany Ruské federace ze dne 18. dubna 2007. Zkušebně-konstrukční práce (OKR) na toto téma nesly kódové označení Multiplikacija a probíhaly v rámci programu PAK-RT (Perspektivnyj Aerostatnyj Kompleks Re-Translacy = Perspektivní aerostatický komplex retranslační). Shodný program přitom dal též za vznik aerostatu typu Peresvet z dílny DKBA. Vývoj a testy komplexu typu Tiger probíhaly v letech 2010 až 2011 na polygonu Vzduchoplaveckého zkušebního střediska z Volska. Dle výrobce bylo do léta roku 2015 vyrobeno okolo tuctu aerostatů typu Au-33 Puma a Au-37 Tiger. Aerostat typu Au-37 Tigr si kromě ruského Ministerstva obrany objednala též Indická pobřežní stráž. Zmíněný aerostat se zúčastnil též výběrového řízení Jihokorejské pohraniční stráže. Zmíněný tendr byl ale nakonec zrušen. Mezi 13. a 28. srpnem roku 2016 byly realizovány, na letišti Kiržach, zkoušky modifikovaného komplexu typu Tiger. Zmíněný komplex využívá novou pozemní stanici a aerostat s větším objemem (3 000 m3 vs 2 700 m3), který je navíc zhotoven z nové tkaniny. Zmíněný aerostat je schopen se vznášet ve výšce 3 000 m s nákladem o hmotnosti 100 kg při rychlosti větru do 30 m/s po dobu 15 až 25 dní. Jeho max. nosnost přitom činí 600 kg.

Verze:

Au-37 Tigr-27 – modifikace aerostatu typu Au-37 s objemem 2 700 m3

Au-37 Tigr-30 – modifikace aerostatu typu Au-37 s objemem 3 000 m3

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  Rusko

 

 

TTD:    Tigr-27 Tigr-30
Objem: 2 700 m3 3 000 m3
Délka: 36 m 39 m
Výška: ? ?
Rozpětí ocasních ploch: ? ?
Hmotnost: ? ?
Nosnost: 350 kg 600 kg
Operační výška: 1 500 m 3 000 m
Vytrvalost: 15 dní 15 až 25 dní

 

 

 

poslední úpravy provedeny dne: 15.1.2019