DKBA PA1-720D Peresvet         

Aerostat typu Peresvet, který je znám též jako PA1-720D, z dílny konstrukční kanceláře DKBA (Dolgoprudenskoje Konstruktorskoje Bjuro Avtomatiki) z Dolgoprudnego primárně zastává roli nosiče retranslační stanice. Alternativně lze do podvěsu tohoto aerostatu umístit radiolokátor a/nebo elektro-optický pozorovací systém. Aerostat typu Peresvet má kapkovitý aerodynamický tvar a trojúhelníkové pneumatické ocasní plochy uspořádané do tvaru obráceného písmene „Y“. Nosným plynem aerostatu typu Peresvet je hélium. Jeho tlak je regulován za pomoci balonetu (vzduchem naplněné těleso). Zmíněný aerostat je schopen se vznášet ve výšce 3 500 m s nákladem o hmotnosti 300 kg při rychlosti větru do 40 m/s po dobu 15 dní. Ve výškách 1 000 až 1 500 m se však může vznášet s nákladem o hmotnosti až okolo 500 kg. Součástí celého komplexu typu Peresvet, který je znám též jako iz.720, je vlastní aerostat, užitečné zatížení, poutací lano a mobilní pozemní stanice. Díky posledně uvedenému lze zmíněný komplex velmi rychle přemisťovat. Součástí poutacího lana aerostatu typu Peresvet jsou kabely pro napájení palubních systémů elektrickou energií. Komplex typu Peresvet (iz.720) vzešel ze zakázky Ministerstva obrany Ruské federace ze dne 18. dubna 2007. Zkušebně-konstrukční práce (OKR) na toto téma nesly kódové označení Multiplikacija a probíhaly v rámci programu PAK-RT (Perspektivnyj Aerostatnyj Kompleks Re-Translacy = Perspektivní aerostatický komplex retranslační). Shodný program dal též za vznik aerostatu typu Au-37 Tigr z dílny společnosti RosAeroSystems. Oba dva zmíněné aerostaty, Peresvet a Tigr, jsou přitom vyrobeny shodnou technologií z identického materiálu. Prototyp aerostatu typu Peresvet se do oblak poprvé vydal na konci roku 2010. Závodní zkoušky tohoto aerostatu probíhaly u města Peresvet, podle kterého je pojmenován. Dne 16. prosince 2010 byl aerostat typu Peresvet prezentován zástupcům Ministerstva obrany, Minpromtorgu, GosNII AS, NII Minoborny a velkých průmyslových podniků. Dle původních plánů měl celý komplex typu Peresvet projít státními zkouškami mezi květnem a listopadem roku 2011 v rámci 5. etapy OKR Multiplikacija. První část státních zkoušek měl přitom aerostat typu Peresvet absolvovat s maketou speciálního vybavení v podvěsu. Termín státních zkoušek celého komplexu typu Peresvet byl ale několikrát posunut. V roce 2014 nakonec Ministerstvo obrany dalo před komplexem typu Peresvet přednost již zmíněnému konkurenčnímu komplexu typu Tigr z dílny společnosti RosAeroSystems.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  jeden prototyp

Uživatelé:  žádní

 

 

 

TTD:     
Objem: 3 000 m3
Délka: 35,00 m
Výška: ?
Průměr: ?
Rozpětí ocasních ploch: ?
Hmotnost: 1 000 kg
Nosnost: 300 kg
Operační výška: 3 500 m
Vytrvalost: 15 dní

 

 

poslední úpravy provedeny dne: 20.1.2019