ENIKS E95M

Bezpilotní vzdušný prostředek typu E95M z dílny společnosti ENIKS zastává roli vzdušného terče při výcviku obsluh pozemních systémů PVO a při zkouškách nových protivzdušných zbraní. Bezpilotní vzdušný terč typu E95M primárně slouží k imitaci malých a obratných bezpilotních vzdušných prostředků, naváděných klouzavých pum a okřídlených střel s plochou dráhou letu. Za pomoci tohoto stroje lze ale omezeně imitovat též taktické bojové letouny a vrtulníky. Bezpilotní vzdušný terč typu E95M má štíhlý válcovitý trup s ogivální „špicí“, dolnoplošně uspořádané obdélníkové křídlo s malými zaoblenými winglety a zdvojené ocasní plochy. Ocasní plochy tohoto stroje se sestávají z jedné hornoplošně uspořádané obdélníkové VOP a jedné zdvojené SOP. Instalace zdvojené SOP se přitom nachází na koncích VOP. Pohon bezpilotního vzdušného terče typu E95M obstarává jeden pulzační motor typu M134. Zmíněný motor není kapotován a je uchycen k hřbetu trupu. Bezpilotní vzdušný terč typu E95M startuje z pozemního pneumatického katapultu typu E95P a přistává na padáku. Zmíněný stroj může působit buďto zcela autonomně nebo být řízen operátorem. Životnost tohoto stroje činí 10 letů. Součástí celého bezpilotního komplexu typu E95M jsou dva speciálně upravené nákladní automobily typu GAZ-3308. Zatímco na korbě jednoho z nich se nachází skříň s pozemním řídícím stanovištěm typu E95U, ten druhý má otevřenou korbu a slouží k přepravě bezpilotních terčů. Zmíněné vozidlo umožňuje přepravu až čtyř bezpilotních vzdušných terčů typu E95M v kontejnerech. Startovací katapult se nachází na dvoukolovém přívěsu, který se umisťuje do vleku jednoho ze zmíněných automobilů. Obsluhu celého komplexu typu E95M zajišťuje šest osob, a to velitel, operátor pozemní řídící stanice, operátor rádioelektronického vybavení, operátor odpalovacího zařízení a dva mechanici-řidiči. Bezpilotní vzdušný terč typu E95M našel mimo jiné uplatnění při vojenském cvičení „Boevoe sodružestvo-2017”. V průběhu zmíněného cvičení byly přitom vypuštěny dva tyto terče.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  Rusko

 

 

 

Navádění:   inerciání + rádiové-povelové

Pohon:       jeden pulzační motor typu M134                            

Vybavení:   radiolokační odrážeč (Lunebergova čočka), IČ nástraha typu L-218 nebo kouřová stopovka typu 9Ch44

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 2,40 m 
Délka:   2,10 m
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 75 kg
Operační rychlost: 200 až 400 km/h
Operační výška:   200 až 3 000 m
Operační rádius:    70 km
Vytrvalost letu:    32 min

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 26.12.2018