MAI Voron 500

Lehký víceúčelový bezpilotní vrtulník typu Voron 500 z dílny konstrukční kanceláře Iskatelj institutu MAI (Moskevský aviatický institut) může plnit celou řadu úkolů ve vojenském i civilním sektoru. Zmíněný stroj má klasicky koncipovaný nosný systém, který se sestává z jednoho dvoulistého nosného rotoru a jedné vyrovnávací vrtule. Instalace vyrovnávací vrtule, která se sestává ze dvou dvoulistých vrtulí uspořádaných do tvaru písmene „X“, se přitom nachází na levoboku ocasního nosníku trubkové konstrukce. Oba dva rotory UAV typu Voron 500 roztáčí jeden pístový motor. Zmíněný stroj má drak trubkové konstrukce. Drak UAV typu Voron 500 není kapotován. Na přídi tohoto stroje se nachází mohutný nosník užitečného zatížení. Pod příďový nosník UAV typu Voron 500 lze mimo jiné zavěsit videokameru, IČ kameru, fotoaparát, analyzátor plynů, za jehož pomoci lze detekovat únik metanu z potrubí, nebo střelnou zbraň. Vzletové a přistávací zařízení tohoto stroje tvoří jednoduchý lyžový podvozek trubkové konstrukce. Široké veřejnosti byl UAV typu Voron 500 poprvé prezentován na airshow MAKS 2015, která se konala v srpnu roku 2015. Tehdy se již vývoj tohoto stroje nacházel ve fázi sériové výroby. Jeho provozovateli se staly podniky obranného-průmyslového komplexu (OPK), pořádkové a protiteroristické jednotky a armádní útvary. UAV typu Voron 500 si přitom našel cestu k tuzemským i zahraničním provozovatelům.

Verze:  -

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  Rusko

 

 

Navádění:   inerciální + rádiové-povelové

Pohon:        jeden pístový motor neznámého typu

Vybavení:    videokamera, IČ kamera, fotoaparát, analyzátor plynů nebo střelná zbraň (užitečné zatížení tohoto stroje činí 15 kg)

 

 

TTD:     
Ø nosného rotoru: 2,20 m
Ø ocasního rotoru: ?
Délka:   1,90 m
Výška: 0,75 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 40 kg
Max. rychlost: 70 km/h
Cestovní rychlost: 50 km/h
Praktický dostup:   2 100 m
Operační rádius: 40 km
Vytrvalost: 4 h

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 6.3.2019