MAI Voron 700

Lehký víceúčelový bezpilotní vrtulník typu Voron 700 z dílny konstrukční kanceláře Iskatelj institutu MAI (Moskevský aviatický institut) může plnit celou řadu úkolů ve vojenském i civilním sektoru, včetně letecké fotogrametrie, vzdušného snímkování, hlídkové činnosti, monitorování silniční dopravy, ekologického monitoringu, požární hlídkové činnosti, hašení požárů, taktického průzkumu a ostrahy objektů a oblastí. Zmíněný stroj má klasicky koncipovaný nosný systém, který se sestává z jednoho nosného rotoru a jedné vyrovnávací vrtule. Instalace vyrovnávací vrtule se přitom nachází na levoboku ocasního nosníku trubkové konstrukce. Oba dva rotory UAV typu Voron 700 se sestávají ze dvou dvoulistých souosých vrtulí uspořádaných do tvaru písmene „X“. Volba na takto pojaté rotory nepadla náhodou, neboť mají v porovnání s klasicky koncipovanými rotory vyšší účinnost a nižší hlučnost. Oba dva rotory UAV typu Voron 700 roztáčí jeden pístový motor typu Limbach-275 německé výroby s max. výkonem 20 hp. Zmíněný stroj má drak trubkové konstrukce. Drak UAV typu Voron 700 není kapotován. Pouze špice trupu je opatřena aerodynamickým krytem, který má ogivální profil. K levoboku trupu tohoto stroje je uchycena plastová palivová nádrž. Vzletové a přistávací zařízení UAV typu Voron 700 tvoří jednoduchý lyžový podvozek trubkové konstrukce. Zkoušky prototypů zmíněného stroje byly realizovány v létě roku 2007. Ten samý rok jeden z prototypů UAV typu Voron 700 prošel zkouškami na jednom z polygonů s různými typy zbraní v podvěsu. Konkrétně se přitom jednalo o automat značky Kalašnikov, granátomet a vodní dělo na zneškodňování náloží mající schopnost proříznout kov o tloušťce až 20 mm. Široké veřejnosti byl UAV typu Voron 700 poprvé prezentován na výstavě UVS-TECH 2009, která se konala v lednu roku 2009. V roce 2015 prošla zkouškami též požární varianta tohoto stroje. Do podvěsu požárního Voron 700 lze přitom umístit celkem pět 6 kg požárních pum, které jsou naplněny speciálním hasícím práškem. Zmíněné pumy jsou opatřeny elektronickým zapalovačem. K jejich explozi dochází nad povrchem, což zajišťuje větší rozptyl hasícího prášku. Zmíněné požární pumy lze navíc vybavit padákem. Zkoušky požární varianty UAV typu Voron 700 probíhaly v jedné z postsovětských zemí, resp. v zemi potenciálního zájemce.

Verze:  -

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ?

 

 

 

Navádění:   inerciální + rádiové-povelové

Pohon:        jeden pístový motor typu Limbach-275 německé výroby s max. výkonem 20 hp

Vybavení:   elektro-optický pozorovací systém, fotoaparát, pět 6 kg požárních pum, automat značky Kalašnikov, granátomet nebo vodní dělo na zneškodňování náloží (užitečné zatížení tohoto stroje činí 50 kg)

 

 

TTD:     
Ø nosného rotoru: ?
Ø ocasního rotoru: ?
Délka:   2,50 m
Výška: 1,10 m
Prázdná hmotnost: 38 kg
Max. vzletová hmotnost: 70 kg
Max. rychlost: 60 km/h
Praktický dostup:   5 500 m
Max. dolet: 200 km
Vytrvalost: 4 h

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 6.3.2019