Mil Mi-171LL

Typ:  speciální modifikace transportního-výsadkového vrtulníku typu Mi-171Š (Hip H)

Určení:  prověření činnosti nosného a pohonného systému vrtulníku typu Mi-171A2 za reálných podmínek

Odlišnosti od modelu Mi-171Š (Hip H) v provedení s prosklenou „špicí“ trupu, dvěma postranními dveřmi a dvoudílnými záďovými nákladovými vraty:

- instalace PVD na konci nosníku z trubkové příhradoviny s tvarem jehlanu, který je uchycen k zasklené „špici“ trupu

- instalace nového nosného rotoru s novou hlavou a listy celokompozitní konstrukce se speciálně tvarovanými konci (ten v porovnání s rotorem předchozího modelu disponuje větším vztlakem, nižší hmotností, delší životností, větší odolností v boji, nižší hlučností a jednodušší údržbou)

- instalace vyrovnávacího rotoru z bitevního vrtulníku typu Mi-28N (Havoc B), který se sestává ze dvou dvoulistých vrtulí uspořádaných do tvaru písmene „X“, na místo třílistého vyrovnávacího rotoru (ten v porovnání s třílistým vyrovnávacím rotorem předchozího modelu disponuje vyšší účinností, nižší hlučností a menší hmotností)

- instalace zesíleného hnacího systému

Historie:  Program středně těžkého víceúčelového vrtulníku typu Mi-171A2, který není ničím jiným, než modifikací vrtulníku typu Mi-8MTV-5-1/Mi-8AMTŠ (Hip L) s novým nosným rotorem s listy celokompozitní konstrukce, novým vyrovnávacím rotorem sestávajícím se ze dvou vrtulí uspořádaných do tvaru písmene „X“, silnějšími 2 700 hp motory typu VK-2500PS-03, novým avionickým vybavením, novým interiérem kabiny a modifikovanými palubními systémy, dal za vznik vzdušné zkušebně, známé jako Mi-171LL. Posláním zmíněného speciálu se stalo prověření činnosti nosného a pohonného systému vrtulníku typu Mi-171A2 za reálných podmínek. Jediný exemplář speciálu typu Mi-171LL (šedá 987) vznikl konverzí druhého prototypu vrtulníku typu Mi-171Š (v.č. 59489614987). Náplní první etapy zkušebního programu tohoto stroje se stalo prověření činnosti nosného a vyrovnávacího rotoru vrtulníku typu Mi-171A2. Kromě toho vrtulník Mi-171LL (šedá 987) před zahájením první etapy zkušebního programu obdržel instalaci zesíleného hnacího systému. V průběhu první etapy zkušebního programu tento stroj vykonal, od podzimu roku 2012 do března roku 2015, celkem 43 zkušebních letů a dosáhl rychlosti 300 km/h. Max. rychlost všech předchozích verzí vrtulníku typu Mi-8 (Hip) přitom činí 250 km/h. Před zahájením druhé etapy letových zkoušek vrtulník Mi-171LL (šedá 987) obdržel též instalaci motorů typu VK-2500PS-03 s digitálním systémem řízení typu BARK-6V-7S, modifikované SOP a modifikované VOP. Na druhou etapu zkušebního programu bylo naplánováno celkem 76 letů a 67 spuštění motorů na zemi.

Verze:  -

Vyrobeno:  jeden exemplář (vznikl konverzí sériového Mi-171Š)

Uživatelé:  žádní (pouze výzkumný stroj)

 

 

 

Posádka:    dva piloti a palubní mechanik

Pohon:       dva turbohřídelové motory typu Izotov TV3-117VM s max. výkonem po 1 900 hp (resp. po 2 100 hp v mimořádném krátkodobém režimu) nebo dva turbohřídelové motory typu Klimov VK-2500PS-03 s max. výkonem po 2 400 hp (resp. 2 500 hp v nouzovém 30 min režimu, resp. 2 700 hp v nouzovém 150 sec režimu)

Radar:       povětrnostní radiolokátor typu 8A813S Kontur-10S s mechanicky natáčenou štěrbinovou anténou, instalovaný pod zaobleným krytem vystupujícím ze spodní části „špice“ trupu. Tento typ radaru slouží k navigaci a sledování nebezpečných meteorologických jevů. Nebezpečné meteorologické jevy přitom dokáže detekovat (v automatickém režimu) na vzdálenost 150 km. V případě turbulence jeho detekční dosah (v automatickém režimu) činí 100 km. Zatímco město (o velikosti Velkého Novogrodu) je tento typ radiolokátoru schopen detekovat na vzdálenost 150 až 200 km (při letu ve výšce 7 000 m), hladinové plavidlo o hmotnosti 2 000 t na vzdálenost 50 až 70 km (při letu ve výšce 3 000 m), pobřeží na vzdálenost 250 km (při letu ve výšce 7 000 m).

Výzbroj:     žádná

 

 

TTD:  
Ø nosného rotoru: 21,29 m
Ø ocasního rotoru: 3,91 m
Celková délka: 25,35 m
Délka trupu: 18,22 m
Výška: 4,76 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: 300 km/h
Praktický dostup: ?
Max. dolet: ?

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 8.3.2017