PZL Swidnik Mi-2D Przetacznik (Mi-2PPD)

Typ:  speciální modifikace lehkého víceúčelového vrtulníku typu Mi-2T (Hoplite) zastávající roli vzdušného velitelského stanoviště pozemních vojsk

Určení:  řízení činnosti pozemních vojsk

Odlišnosti od modelu Mi-2T (Hoplite):

- instalace spojovacího systému typu PED-III, který se sestává z VKV radiostanice typu R-111 (ta zajišťuje spojení s pozemními vojsky a využívá jednu drátovou a jednu prutovou anténu), šifrovacího zařízení typu UTS T-217 Jachta, radiotelefonu typu UFK-K-1 a magnetofonu typu MS-61 (ten sloužil k nahrávání hovorů)

- instalace pracoviště operátora spojovacího a šifrovacího zařízení a dvou velících důstojníků uvnitř nákladové kabiny

- instalace jedné svislé drátové antény po pravoboku zadní části trupu (k pravoboku zadní části trupu je tato anténa uchycena za pomoci dvou šikmých stožárů trubkové konstrukce) a jedné prutové antény na břichu ocasního nosníku

Historie:  Lehký dvoumotorový transportní vrtulník typu Mi-2T (Hoplite) se stal základem celé řady specializovaných verzí. Jednou z nich byl model Mi-2D, který zastával roli vzdušného velitelského stanoviště. Zmíněný speciál byl znám též jako Mi-2PPD a jeho prototyp (v.č. 570607127) byl vyroben v prosinci roku 1967. Produkce speciálu typu Mi-2D se omezila na 26 exemplářů. Zatímco prvních 15 z nich brány závodu PZL Swidnik opustilo v roce 1970, zbylých 11 těchto strojů bylo postaveno v roce 1977. Jediným provozovatelem speciálů typu Mi-2D se stala polská armáda. Prvních 15 speciálů typu Mi-2D polská armáda převzala v roce 1974. Zbylých 11 těchto strojů bylo polské armádě předáno v letech 1977 až 1978. V 80. letech byly čtyři z nich přestavěny na speciály pro chemický průzkum. Další později prošly konverzí na transportní nebo sanitní stroje.

Verze:  -

Vyrobeno:  jeden prototyp a 26 sériových strojů

Uživatelé:  Polsko

 

 

 

Posádka:    pilot, dva velící důstojníci a operátor spojovacího a šifrovacího zařízení

Pohon:        dva turbohřídelové motory typu WSK Rzesów GTD-350 s max. výkonem po 396 hp

 

 

TTD:  
Ø nosného rotoru: 14,56 m
Ø ocasního rotoru: 2,70 m
Celková délka: 17,42 m
Délka trupu: 11,94 m
Výška: 3,75 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: 210 km/h
Praktický dostup: 4 000 m
Max. dolet: ?

 

Poslední úpravy provedeny dne: 2.11.2016