Antonov An-10TS (‘Cat’)

Typ:  vojenská transportní/sanitní modifikace středně těžkého dopravního letounu typu An-10 (Cat)

Určení:  přeprava vojáků a drobného nákladu a odsun raněných (CASEVAC)

Odlišnosti od letounu An-10 (Cat):

- modifikovaný interiér přetlakové kabiny v oblasti za kabinou letové posádky. Zde se u tohoto modelu nachází nákladová kabina se sklápěcími sedačkami výsadkářů podél stěn a úchyty pro statické lana padáků pod stropem.

Historie:  Dne 10. dubna 1958 byla OKB O.K. Antonova pověřena navržením a odzkoušením standardizovaných konverzních setů, za jejichž pomoci mělo být možné všechny nově vyrobené středně těžké čtyřmotorové turbovrtulové dopravní letouny typu An-10 (Cat) snadno upravit na vojenské transportní stroje. Takto upravené letouny typu An-10 (Cat) Aeroflotu měly po vypuknutí válečného konfliktu sloužit k přesunu vojáků, přepravě drobného nákladu a odsunu raněných. Zkouškami požadovaný standardizovaný konverzní set prošel v průběhu roku 1959 jednom sériovém An-10 (Cat). Zmíněný stroj vešel ve známost jako An-10TS a uvnitř kabiny mohl přepravovat 113 vojáků, 60 výsadkářů, 73 ležících a 20 sedících raněných se čtyřčlenným lékařským doprovodem nebo náklad do celkové hmotnosti 14 500 kg. Velikost přepravovaných předmětů byla ale omezena velikostí standardních vstupních dveří a vrat podpalubních zavazadlových úložných prostorů. Na palubu letounu typu An-10TS výsadkáři vstupovali, po palubních schůdcích, zadními vstupními dveřmi. Za letu mohli palubu tohoto stroje opouštět na padácích současně zadními vstupními dveřmi, které se nacházely na levoboku, a dvířky zadního podpalubního zavazadlového úložného prostoru, která byla umístěna na pravoboku. Po završení zkoušek prototypu u GK NII VVS (Státní zkušební institut vojenského letectva) bylo na transportní model An-10TS upraveno, v prostorách závodu č.64 z Voroněže, dalších 11 letounů typu An-10 (Cat). Jejich provozovatelem se stalo VTA (Vojenské transportní letectvo).

Verze:  -

Vyrobeno:  12 exemplářů (všechny vznikly konverzí sériových An-10)

Uživatelé:  SSSR (VTA)

 

 

 

Posádka:    dva piloti, navigátor, palubní mechanik a radista

Pohon:        čtyři turbovrtulové motory typu Ivčenko Al-20A s max. výkonem po 4 000 hp

Radar:         navigační impulsní dopplerovský radiolokátor typu RBP-2 (Mushroom), instalovaný pod polokapkovitým krytem nacházejícím se na břichu přední části trupu

Kapacita:    113 vojáků, 60 výsadkářů, 73 ležících a 20 sedících raněných se čtyřčlenným lékařským doprovodem nebo náklad do celkové hmotnosti 14 500 kg, přepravovaný uvnitř nákladové kabiny

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 38,00 m
Délka:   34,00 m
Výška: 9,83 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    ?

 

 

 

poslední úpravy provedeny dne: 24.3.2018