Antonov An-26KPA  

Typ:  speciální kalibrační modifikace lehkého taktického transportního letounu typu An-26 (Curl A)

Určení:  ověřování a kalibrování letištních radionavigačních systémů v rámci bezpečnosti letového provozu

Odlišnosti od letounu An-26 (Curl A):

- instalace aparatury typu Standart (KPA-ES-1) a pracoviště operátorů uvnitř nákladové kabiny

- instalace nevelké vidlicovité antény ILS systému pod příďovým krytem antény radiolokátoru

- instalace nevelké vidlicovité antény ILS systému pod plochým zakončením trupu

- instalace čtyř párů štěrbinových antén na bocích horní části svislé ocasní plochy. Na bocích horní části SOP modelu An-26 se nacházejí pouze dva páry štěrbinových antén.

Historie:  Dvoumotorový turbovrtulový taktický transportní letoun typu An-26 (Curl A) vznikl v celé řadě specializovaných modifikací. Jedna z nich vešla ve známost jako An-26KPA a sloužila k ověřování a kalibrování letištních radionavigačních systémů. Zmíněný speciál se stal nástupcem speciálu typu Il-14LIK-1/LIK-2, který vycházel z pístového dopravního letounu typu Il-14M (Crate), a byl vybaven aparaturou typu Standart (KPA-ES-1). Na speciál typu An-26KPA bylo po roce 1986 přestavěno celkem 20 sériových An-26 (Curl A). Některé z nich později prošly konverzí na pokročilejší kalibrační speciál typu An-26ASLK.

Verze:  -

Vyrobeno:  20 exemplářů (všechny vznikly konverzí sériových An-26)

Uživatelé:  Rusko a SSSR

 

 

 

 

Posádka:    ?

Pohon:       dva turbovrtulové motory typu Ivčenko Al-24VT s max. výkonem po 2 820 hp a jeden pomocný proudový motor typu Tumanskij RU-19A-300 s max. tahem 900 kp

Radar:        povětrnostní impulsní dopplerovský radiolokátor typu Groza-26, instalovaný v přední části trupu

Výzbroj:     žádná

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 29,20 m
Délka:   23,80 m
Výška: 8,58 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    ?

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 29.7.2018