Berjev (Antonov) An-30A-100

Typ:  dopravní modifikace letounu pro fotogrametrické snímkování typu An-30A (Clank A)

Určení:  přeprava osob na místních linkách

Odlišnosti od letounu An-30A (Clank A) v provedení s radarem typu Groza-M30:

- nový interiér kabiny v oblasti za pilotním prostorem. U tohoto modelu se zde nachází tepelně a zvukově izolovaná klimatizovaná přetlaková kabina cestujících se sedadly pro 34 osob. Součástí vybavení kabiny cestujících tohoto modelu je též palubní toaleta. V případě potřeby lze do interiéru kabiny tohoto modelu zpětně nainstalovat fotoaparáty s pracovištěm operátora a pozorovatele.

- větší počet kulatých okének na bocích kabiny. Potah trupu okolo dodatečných postranních okének je vyztužen panelem s čtvercovým obrysem.

Historie:  Dne 22. července 1999 dostaly ze strany ANTK O.K. Antonova a státní letecké administrativy Ukrajiny zelenou přestavby nadbytečných snímkovacích speciálů typu An-30A/B (Clank A) na dopravní stroje v prostorách leteckého opravárenského závodu (ARZ) č.410 z Kyjeva. Dopravní modifikace zmíněného letounu vešla ve známost jako An-30A-100 a poskytovala srovnatelný cestovní komfort s ostatními dopravními letouny této kategorie. Součástí vybavení kabiny cestujících modelu An-30A-100 se stal klimatizační systém a palubní toaleta. V základním provedení kabina cestujících tohoto stroje ukrývala sedadla pro 34 osob. Do nabídky závodu č.410 byla zařazena další uspořádání kabiny, včetně 20-ti místného VIP uspořádání. Součástí vybavení 20-ti místné VIP kabiny se přitom mimo jiné staly dvě palubní toalety a bufet s ohřívačem potravin. První exemplář dopravního modelu An-30A-100 vznikl přestavbou letounu An-30A (UR-30044 / v.č.0906). Zmíněný stroj byl dokončen v 20-ti místné VIP variantě a byl určen pro radnici města Kyjev. Kabina letounu An-30A-100 (UR-30044) byla rozdělena přepážkou na VIP oddělení a standardní osobní oddělení, které bylo vyhrazeno pro doprovodný personál.  Svůj veřejný debut si tento stroj odbyl v srpnu roku 2001 na moskevské airshow MAKS 2001. Zde byl letoun An-30A-100 (UR-30044) prezentován staticky, a to v barvách letecké divize závodu č.410 a znaky města Kyjev na bocích přední části trupu. Do dnešních dnů konverzí na dopravní model An-30A-100 prošlo celkem pět letounů typu An-30A/B (Clank A).

Verze:  -

Vyrobeno:  sedm exemplářů (všechny vznikly konverzí sériových An-30A)

Uživatelé:  Angola (vojenské letectvo) a Kazachstán (pohraniční stráž), Somálsko (Jubba Airways), Súdán (Green Flag Aviation) a Ukrajina (ARZ 410 a Južnye Avialinii)

 

 

 

 

Posádka:    ?

Pohon:        dva turbovrtulové motory typu Ivčenko Al-24VT s max. výkonem po 2 820 hp a jeden pomocný proudový motor typu Tumanskij RU-19A-300 s max. tahem 900 kp

Radar:        povětrnostní impulsní dopplerovský radiolokátor typu Groza-M30, instalovaný pod nevelkým polokapkovitým krytem nacházejícím se na břichu přední částí trupu, přímo před příďovým podvozkem

Kapacita:   34 osob

Výzbroj:     žádná

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 29,20 m
Délka:   24,26 m
Výška: 8,32 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 23 000 kg
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    ?

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 8.7.2018