Suchoj Su-29AR

Typ:  exportní vojenská cvičná modifikace dvoumístného akrobatického speciálu typu Su-29

Určení:  elementální a základní výcvik vojenských pilotů

Odlišnosti od letounu Su-29:

- instalace vrtule německé výroby

- instalace průzračného překrytu pilotní kabiny švédské výroby

- instalace podvozku americké výroby

- instalace avioniky americké výroby (součástí avioniky tohoto modelu se stal též GPS přijímač)

Historie:  Letoun typu Su-29AR, který není ničím jiným, než modifikací dvoumístného akrobatického speciálu typu Su-29 z dílny JSC P.O. Suchoje pro výcvik vojenských pilotů, vznikl na základě zadání Argentinského vojenského letectva. Argentina si přitom v roce 1997 pro své vzdušné síly objednala celkem osm těchto strojů. První z nich nesl trupové číslo AC-101 a svému uživateli byl formálně předán dne 22 července 1997. Zmíněné předání bylo přitom uskutečněno přímo na továrním letišti výrobního závodu. Do Argentiny první dva letouny typu Su-29AR dorazily ještě v září toho samého roku. Celý kontrakt se přitom podařilo splnit do března roku 1998.

Verze:  -

Vyrobeno:  osm sériových strojů

Uživatelé:  pouze Argentina (Argentinské vojenské letectvo)

 

 

 

Posádka:    pilot/žák a pilot/instruktor nebo jeden pilot

Pohon:       jeden pístový motor typu Vedenějev M-14P s max. výkonem 360 hp

 

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 8,20 m
Délk:   7,29 m
Výška: 2,89 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    ?

 

 

 

 

Poslední úpravy provedeny: 26.1.2013