DKBA DP-29

Nevelká bezpilotní dálkově řízená upoutaná vzducholoď typu DP-29 z dílny konstrukční kanceláře DKBA (Dolgoprudenskoje Konstruktorskoje Bjuro Avtomatiki) z Dolgoprudnego slouží k vzdušnému průzkumu, pozorování a monitorování za všech meteorologických podmínek. Zmíněná vzducholoď má doutníkovitý trup a lichoběžníkové ocasní plochy uspořádané do kříže. Zatímco na odtokové hraně svislých ploch se nacházejí směrová kormidla, vodorovné plochy jsou opatřeny výškovými kormidly. Nosný plyn upoutané vzducholodě typu DP-29 je hélium. K břichu těla této vzducholodě je uchycena trubková konstrukce s palubním vybavením, pohonným systémem, který využívá dvě dvoulisté vrtule v tažném uspořádání, úchytem užitečného zatížení a dvojicí podvozkových lyží. Upoutaná vzducholoď typu DP-29 může působit zcela autonomně nebo být řízena za pomoci rádia operátorem z řídícího stanoviště. Pozemní řídící stanoviště upoutané vzducholodě typu DP-29 má podobu přemístitelného kontejneru a ukrývá pracoviště dvou operátorů. Závodními zkouškami tato první dálkově řízená upoutaná vzducholoď ruské konstrukce úspěšně prošla v roce 2014. Závodní zkoušky upoutané vzducholodě typu DP-29 byly přitom realizovány na polygonu v Krasnoarmejsku. Poté byly do její konstrukce vneseny některé změny. Svůj veřejný debut si upoutaná vzducholoď typu DP-29 odbyla v srpnu roku 2015 na moskevské airshow MAKS 2015.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Posádka:    žádná (dálkově ovládaný bezpilotní stroj)

Pohon:       ?

Nosnost:    10 kg

 

 

TTD:     
Délka těla: 12,76 m
Max. průměr těla:   3,19 m
Výška: 3,19 m
Objem: 70 m3
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: 54+ km/h
Max. dostup:   cca 1 000 m
Vytrvalost: 3 h

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 22.1.2019