ZT Guide Control FL-1

Taktický bezpilotní vzdušný prostředek pro střední výšky s velkou vytrvalostí (MALE) typu FL-1 z dílny společnosti ZT Guide Control je určen k vyhledávání, identifikování a označování pozemních cílů a ničení pozemních cílů za pomoci přesně naváděné munice. Svým celkovým vzezřením se bezpilotní vzdušný prostředek typu FL-1 nápadně podobá americkým bezpilotním vzdušným prostředkům řady RQ-1 Predator a MQ-9 Reaper (a tuzemským UAV typu CH-4/-5 a Wing Loong I/II). Jedná se tedy o středoplošník se štíhlým protáhlým trupem se zaobleným profilem a ostrými „stealth“ okraji, štíhlým přímým křídlem, poměrně vysokými motýlkovými ocasními plochami s obdélníkovým tvarem a jednoduchou lichoběžníkovou kýlovkou. Vyvýšený hřbet přídě trupu tohoto stroje ukrývá anténu satelitního komunikačního systému, za jehož pomoci lze předávat získané informace pozemnímu vyhodnocovacímu stanovišti v reálném čase. Do zádě trupu UAV typu FL-1 je zase vestavěna pohonná jednotka v podobě pístového nebo turbovrtulového motoru neznámého typu. Zmíněný motor přitom roztáčí jednu čtyřlistou vrtuli v tlačném uspořádání. Vzletové a přistávací zařízení UAV typu FL-1 tvoří zatahovatelný kolový tříbodový podvozek příďového typu. Zatímco příďový podvozek se zatahuje (po směru letu) do břicha špice trupu, hlavní podvozek se zasouvá (po směru letu) do boků zadní části trupu, v oblasti pod křídlem. K břichu přední části trupu UAV typu FL-1 je uchyceno otočné kulovité pouzdro elektro-optického pozorovacího systému. Pod křídlem tohoto stroje se zase nachází šestice zbraňových závěsníků. Vývoj UAV typu FL-1 se v současnosti zatím nachází v projektovém stádiu. Projekt tohoto stroje byl široké veřejnosti poprvé prezentován na Airshow China 2018, která se konala v listopadu roku 2018 v Zhuhai, ve formě 1:1 makety. Do oblak se prototyp UAV typu FL-1 poprvé vydal dne 20. ledna 2019, a to z VPD letiště Pucheng Neifu.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  nejméně jeden prototyp

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Navádění:   inerciální + GPS

Pohon:        jeden pístový nebo turbovrtulový (?) motor neznámého typu

Vybavení:   elektro-optické čidlo (kulovité pouzdro nacházející se na břichu trupu, přímo před příďovým podvozkem)

Výzbroj:     podvěsná výzbroj, přepravovaná na šesti křídleních závěsnících

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: ?
Délka: ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 3 200 kg
Max. rychlost: 320 km{h
Cestovní rychlost: 200 až 240 km/h
Praktický dostup: 8 000 m
Max. dolet: ?
Operační rádius: 250* km
Vytrvalost: 45 min

 

 

* bez SATCOM, resp. 2 000 km se SATCOM

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 21.1.2019