OXAI MOZI 2

Bezpilotní vzdušný prostředek na solární pohon typu MOZI 2 z dílny společnosti OXAI Aircraft Co. primárně slouží k podpoře operací vedoucích k odstraňování následků přírodních katastrof. Kromě toho jej lze používat též k vzdušnému průzkumu a přenosu signálu. Zmíněný stroj má velmi štíhlé křídlo s rozpětím 15 m. Zatímco střední část křídla UAV typu MOZI 2 má obdélníkový půdorys, vnější části křídla tohoto stroje mají půdorys ve tvaru lichoběžníku a náběžnou hranu s kladným a odtokovou hranu se záporným úhlem šípu. Křídla UAV typu MOZI 2 jsou zakončeny tzv. winglety. Celá horní plocha křídla tohoto stroje je pokryta solárními panely. Pohon UAV typu MOZI 2 obstarávají čtyři elektromotory. Každý z nich přitom roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tažném uspořádání. Instalace pohonných jednotek tohoto stroje se nachází uvnitř čtyř protáhlých a štíhlých gondol s profilem ve tvaru písmene „S“, které jsou uchyceny k spodní ploše střední části křídla a výrazně vystupují před jeho náběžnou hranu. Na vnější motorové gondoly navazují štíhlé nosníky ocasních ploch. Ocasní plochy UAV typu MOZI 2 se přitom sestávají z jedné zdvojené lichoběžníkové svislé plochy (SOP), která tvoří zakončení ocasních nosníků, a jedné vodorovné plochy (VOP) s půdorysem ve tvaru obdélníku. Ta přitom propojuje obě dvě SOP navzájem. Vzletové a přistávací zařízení UAV typu MOZI 2 se sestává ze dvou kolových hlavních podvozků, které jsou instalovány na břichu přední partie ocasních nosníků, na úrovni křídla, a jsou opatřeny aerodynamickými kryty a dvou ostruhových podvozků. Ty jsou osazeny kluznou patkou a jsou instalovány pod konci ocasních nosníků, na úrovni zdvojené SOP. Palubní baterie UAV typu MOZI 2 mají dostatečnou kapacitu pro činnost za nočních podmínek po dobu až 12 h. K jejich opětovnému nabytí ze solárních panelů je zapotřebí 8 h. Vývoj tohoto stroje zabral okolo dvou let. Prototyp UAV typu MOZI 2 se do oblak napoprvé vydal dne 27. črevence 2019, z VPD letiště Moganshan, které se nachází v provincii Zhejiang.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  žádné

 

 

 

Navádění:   inerciální (autopilot) + rádiové povelové + satelitní (?)

Pohon:       čtyři elektromotory neznámého typu

Vybavení:   ?

                 

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 15 m
Délka: ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. užitečné zatížení: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup: 8 000 m
Max. dolet: ?
Operační rádius: ?
Vytrvalost: ?

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 11.9.2022