Irkut Irkut-2M

Miniaturní víceúčelový bezpilotní vzdušný prostředek krátkého doletu typu Irkut-2M z dílny společnosti Irkut slouží k monitorování oblastí a vyhledávání, sledování, identifikování a zaměřování objektů. Zmíněný stroj vychází z UAV typu Eleron-3 (T23) společnosti ENIKS. UAV typu Irkut-2M tedy má krátký hranatý trup s obdélníkovým průřezem, mohutné hornoplošně uspořádané šípové křídlo s hloubkou odpovídající takřka celé délce trupu a vysokou štíhlou svislou ocasní plochu s lichoběžníkovým tvarem. Pohon UAV typu Irkut-2M obstarává jeden elektromotor. Zmíněný motor roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání, která se nachází na zádi trupu. Užitečné zatížení UAV typu Irkut-2M je instalováno v přídi trupu. V konstrukci draku tohoto stroje našly široké uplatnění kompozitní materiály. Díky tomu má drak UAV typu Irkut-2M vysokou pevnost a zároveň nízkou hmotnost. Zmíněný stroj startuje z přenosného skládacího katapultu a přistává na padáku. UAV typu Irkut-2M může působit autonomně nebo být řízen operátorem z pozemní řídící stanice. Součástí celého bezpilotního komplexu typu Irkut-2M, který je řešen jako přenosný, jsou dva UAV, startovací katapult, pozemní řídící stanice a souprava náhradních dílů. Jeho příprava k nasazení od příchodu na místo určení přitom nezabere více než 15 min. Obsluhu zmíněného komplexu zajišťuje jedna osoba. V roce 2007 byl bezpilotní komplex typu Irkut-2M schválen pro přijetí do služby u MČS (Ministerstvo pro mimořádné situace). V roce 2009 byl zmíněný bezpilotní komplex dodán prvnímu zahraničnímu zákazníkovi v podobě blíže neuvedeného postsovětského státu.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  Kazachstán (armáda) a Rusko (MČS)

 

 

 

Navádění:   inerciální + rádiové povelové

Pohon:        jeden elektromotor neznámého typu     

Vybavení:   TV kamera, IČ kamera nebo fotoaparát (užitečné zatížení tohoto stroje činí 0,3 kg)

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 1,47 m
Délka:   0,45 m
Výška: 0,30 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 3 kg
Operační rychlost: 65 až 105 km/h
Praktický dostup: 3 000 m
Operační výška: 100 až 300 m
Operační rádius: 20 km
Vytrvalost: 1,5 h

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 3.3.2019