MAI Voron 777-1

Lehký víceúčelový bezpilotní vrtulník typu Voron 777-1 z dílny konstrukční kanceláře Iskatelj institutu MAI (Moskevský aviatický institut) může plnit celou řadu úkolů ve vojenském i civilním sektoru. Zmíněný stroj vychází z UAV typu Voron 700 a má klasicky koncipovaný nosný systém, který se sestává z jednoho nosného rotoru a jedné vyrovnávací vrtule. Instalace vyrovnávací vrtule se přitom nachází na levoboku ocasního nosníku trubkové konstrukce. Oba dva rotory UAV typu Voron 777-1 se sestávají ze dvou dvoulistých souosých vrtulí uspořádaných do tvaru písmene „X“. Volba na takto pojaté rotory nepadla náhodou, neboť mají v porovnání s klasicky koncipovanými rotory nižší hlučnost a vyšší účinnost. Díky posledně uvedenému má UAV typu Voron 777-1 obratnost srovnatelnou se sportovním akrobatickým vrtulníkem. Oba dva rotory tohoto stroje roztáčí jeden pístový motor blíže nespecifikovaného typu s max. výkonem 30 hp. Trup UAV typu Voron 777-1 je opatřen hranatou kapotou s tvarem diamantu. Vzletové a přistávací zařízení tohoto stroje tvoří jednoduchý lyžový podvozek trubkové konstrukce. Lyžový podvozek se závěsem užitečného zatížení je přitom řešen jako demontovatelný. To usnadňuje jeho přepravu. Do podvěsu UAV typu Voron 777-1 lze umístit elektro-optický pozorovací systém, stanici pro vedení REB či střelnou zbraň. Zmíněný stroj lze ale použít též ke shozu nákladu. Shoz nákladu přitom UAV typu Voron 777-1 může provést buďto automaticky na předem zadaných souřadnicích nebo na povel operátora. Zmíněný stroj je v neposlední řadě opatřen též autodestrukčním systémem. UAV typu Voron 777-1 (v konfiguraci pro vedení REB) se stal součástí neveřejné expozice výstavy Armija-2017, která se konala v létě roku 2017 v Kubince. Tehdejší plány počítaly s realizací certifikačních zkoušek tohoto stroje v letech 2018 až 2019. V létě roku 2018 měl navíc UAV typu Voron 777-1 projít zkouškami u 929. GLIC (Státní letové testovací centrum).

Verze:  -

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ?

 

 

 

Navádění:   inerciální + rádiové-povelové

Pohon:        jeden pístový motor neznámého typu s max. výkonem 30 hp

Vybavení:   elektro-optický pozorovací systém, stanice pro vedení REB nebo střelná zbraň (užitečné zatížení tohoto stroje činí 35 kg)

 

 

 

TTD:     
Ø nosného rotoru: 2,80 m
Ø ocasního rotoru: ?
Délka:   2,60 m
Výška: 0,65 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 95 kg
Max. rychlost: 80 km/h
Praktický dostup:   5 500 m
Operační rádius: ?
Vytrvalost: 4+ h

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 6.3.2019