Mil Mi-14PL (útočný)

Typ:  taktická útočná modifikace obojživelného protiponorkového vrtulníku typu Mi-14PL (Haze A)

Určení:  ničení hladinových cílů za pomoci řízených střel typu Ch-23M (AS-7 Kerry)

Odlišnosti od modelu Mi-14PL (Haze A):

- instalace nevelkého náprstkovitého krytu antény naváděcí aparatury typu Delta-R2M na špici trupu

- instalace nosníků z trubkové příhradoviny s jedním nebo dvěma páry závěsníků protizemních ŘS typu Ch-23M (AS-7 Kerry) na bocích střední části trupu, přímo před plovákovými pylony

Historie:  Na konci 70. let se konstrukční tým OKB M.L. Mila pustil do prací na projektu speciální modifikace obojživelného protiponorkového vrtulníku Mi-14PL (Haze A) sloužící k ničení hladinových cílů za pomoci řízených střel. Součástí zbraňového systému zmíněného modelu, který vzešel ze syrské vládní zakázky, se staly protizemní řízené střely typu Ch-23M (AS-7 Kerry) s rádiovým-povelovým navedením. Navádění zmíněných střel přitom zajišťoval operátor za pomoci malého joysticku prostřednictvím aparatury typu Delta-R2M. Jediný prototyp protilodního Mi-14PL (Haze A) se vyznačoval instalací náprstkovitého krytu antény naváděcí aparatury typu Delta-R2M na špici trupu a nosníků z trubkové příhradoviny se závěsníky pro dvě řízené střely typu Ch-23M (AS-7 Kerry) na bocích střední části trupu. První etapa zkoušek tohoto stroje se rozeběhla dne 24. února 1983 a byla završena dnem 11. dubna toho samého roku. Poté obdržel instalaci nových nosníků se závěsníky pro čtyři střely typu Ch-23M (AS-7 Kerry). V této konfiguraci byl jediný prototyp protilodního Mi-14PL (Haze A) zkoušen mezi srpnem a zářím roku 1984. V průběhu celého zkušebního programu tento stroj odpálil celkem 48 střel typu Ch-23M (AS-7 Kerry). Zatímco velká hladinová plavidla byl jediný prototyp protilodního Mi-14PL (Haze A) schopen za pomoci těchto střel zasáhnout ze vzdálenosti až 10 km, s malými a rychlými hladinovými cíly a plavidly plujícími na rozbouřeném moři dokázal vést boj na vzdálenost ne větší než 7 km. Vývoj protilodního Mi-14PL (Haze A) nakonec nepřekročil prototypové stádium.

Verze:  -

Vyrobeno:  jeden exemplář (vznikl konverzí sériového Mi-14PL)

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Posádka:    ?

Pohon:       dva turbohřídelové motory typu Izotov TV3-117M s max. výkonem po 1 950 hp

Radar:        impulsní dopplerovský radiolokátor typu Iniciativa-2M (Short Horn), instalovaný pod polokapkovitým krytem nacházejícím na břichu špice trupu. Tento typ radiolokátoru slouží k navigaci a vyhledávání a sledování pozemních a hladinových cílů.

Výzbroj:     dvě až čtyři protizemní ŘS s rádiovým-povelovým navedením typu Ch-23M (AS-7 Kerry), přepravované na postranních trupových závěsnících

 

 

TTD:  
Ø nosného rotoru: 21,29 m
Ø ocasního rotoru: 3,91 m
Celková délka: 25,31 m
Délka trupu: 18,37 m
Výška: 6,94 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup: ?
Max. dolet: ?

 

 

poslední úpravy provedeny dne: 11.12.2016